Kom igång

Riverty i nytt samarbete med SKIDATA

Riverty har inlett ett samarbete med SKIDATA, en internationell marknadsledare inom accesslösningar. Samarbetet omfattar inledningsvis fakturering av SKIDATAs ANPR-parkering i köpcentret Bromma Blocks i Stockholm, med fler än 2 000 parkeringsplatser.

Stockholm, nov. 17, 2022
Kvinna med barn i parkeringsgarage

"Skidata lägger stor vikt vid smidiga parkeringsupplevelser. Med Riverty har vi nu en global partner för fakturahantering, vilket är ett viktigt betalningsalternativ för våra parkeringskunder", säger Thony Rysjö, Senior Sales Manager på Skidata.

"Det är fantastiskt att börja jobba med SKIDATA, som har samma fokus på flexibla parkerings- och betallösningar som Riverty. Vi har som ambition att utvidga vårt samarbete i såväl Norden som inom fler områden i Europa, då vi kan hantera betalningar i många olika länder", säger Kemal Kalkan, Senior Sales Manager på Riverty.

Riverty hanterar hela ANPR-processen, från identifiering av fordonsägaren via registreringsskylten, till fakturadistribution och kundsupport. Den inkluderar också ett bekvämt alternativ för månadsfakturor och en rättvis och smart inkassoprocess.

"Vi servar för närvarande fler än 30 parkeringsbolag och hanterar över sju miljoner fakturor varje år för bolag som APCOA, Aimo Park och Goldbeck. Vi är stolta över att vara bland de tre största leverantörerna av faktureringslösningar och inkasso för parkering i Norden, och nummer ett i Norge”, säger Kemal Kalkan på Riverty.

Kemal Kalkan

Senior Sales Manager, Riverty