Kom igång

Riverty köper svensk portfölj med förfallna privatlån av Avida

Riverty har tecknat avtal om att köpa en portfölj med cirka 3 000 förfallna svenska privatlån av kreditmarknadsbolaget Avida.

Stockholm, dec. 7, 2022
Två glada tjejer vid en dator

- Vi påbörjade samtalen med flera intressenter i våras och det var ett stort intresse för portföljen, säger Andreas Johansson, Head of Consumer Finance på Avida. Efter den inledande fasen valde vi slutligen att gå vidare med Riverty då vi tyckte att de erbjöd den bästa helhetslösningen. Det har varit både trevligt och mycket smidigt att arbeta med Riverty och vi har haft riktigt bra dialog under året.

Pelle Källman, Director Sales Nordics för 3DC/DP-lösningar, kommenterar transaktionen:

- Vi är verkligen nöjda med transaktionen med Avida. Samarbetet har fungerat utmärkt från början till slut, med fokus på långsiktighet, transparens och förståelse från båda sidor.

- Vi strävar efter att öka våra aktiviteter inom bank och finans med skuldköp som fokusområde. Avida är en optimal partner eftersom de delar våra värderingar om vikten av långsiktiga partnerskap och har ett människocentrerat förhållningssätt, säger Carl Martinsson, Client Underwriting Lead på Riverty.

En värld där affärer möter människans behov. Där finansiell teknik gör skillnad. Där alla har kontroll över sin egen ekonomiska historia. På Riverty bygger vi den, tillsammans. Med ett team av mer än 5 000 experter i 13 länder hittar vi smartare, enklare och sömlöst anslutna sätt att hantera dina pengar. Från flexibla betalningar till redovisning och inkasso, våra helhetslösningar ger alla möjlighet att leva sitt bästa ekonomiska liv. Det är dags att gå in i en ny era av ekonomisk frihet.