Avida selger svensk portefølje med forfalte privatlån til Riverty

Avida har inngått avtale om salg av en portefølje med cirka 3000 forfalte svenske privatlån til fintech-selskapet Riverty.

Stockholm, des. 7, 2022
Två glada tjejer vid en dator

– Vi startet en dialog med flere interessenter i vår og det var stor interesse for porteføljen, sier Andreas Johansson, Head of Consumer Finance i Avida. Etter den innledende fasen valgte vi til slutt å forhandle videre med Riverty da vi mente at de tilbød den beste helhetsløsningen. Samarbeidet med Riverty har vært både hyggelig og smidig og vi har hatt en svært god dialog i løpet av året.

Riverty, som overtok porteføljen med forfalte privatlån fra Avida den 1. desember, uttaler dette om avtalen:

– Vi er virkelig fornøyde med transaksjonen med Avida. Samarbeidet har fungert utmerket fra start til slutt, med fokus på langsiktighet, transparens og forståelse fra begge parter, uttaler Pelle Källman, Director Sales Nordics for inkasso og gjeldskjøp.

– Vi har som mål å øke aktivitetene våre innen bank og finans med gjeldskjøp som fokusområde. Avida er en optimal partner ettersom de deler vår oppfatning om viktigheten av langsiktige partnerskap og har en menneskeorientert tilnærming, sier Carl Martinsson, Client Underwriting Lead i Riverty.

En verden der finans møter menneskehetens behov. Der finansteknologi utgjør en forskjell. Der alle har kontroll over sin egen økonomi. Det bygger vi sammen hos Riverty. Med et team på mer enn 5000 eksperter i 13 land finner vi smartere, enklere, sømløse måter å administrere pengene dine på. Fra fleksible betalinger til regnskap og inkasso. Det er på tide å gå inn i en ny æra av økonomisk frihet.