Kom godt i gang

Avida sælger svensk portefølje med forfalde privatlån til Riverty

Stockholm, feb. 2, 2023
Två glada tjejer vid en dator

Avida har indgået aftale om at sælge en portefølje med cirka 3.000 forfaldne svenske privatlån til fintech-selskabet Riverty.

- Vi indledte forhandlingerne med forskellige interessenter i foråret, og der var en stor interesse for porteføljen, siger Andreas Johansson, Head of Consumer Finance hos Avida. Efter den indledende fase valgte vi til sidst at gå videre med Riverty, da vi syntes, de tilbød den bedste helhedsløsning. Det har været både behageligt og meget let at arbejde med Riverty, og vi har haft en rigtig god dialog i løbet af året.

Riverty, der overtager porteføljen med forfaldne privatlån fra Avida 1. december, kommenterer transaktionen:

- Vi er meget tilfredse med transaktionen med Avida. Samarbejdet har fungeret rigtig godt fra start til slut med fokus på fremsynethed, transparens og forståelse fra begge sider, siger Rivertys Pelle Källman, Director Sales Nordics for 3DC/DP-løsninger.

- Vi bestræber os på at øge aktiviteten inden for bank og finans med gældskøb som fokusområde. Avida er en optimal partner, da de deler vores værdier om vigtigheden af ​​langsigtede partnerskaber og har en menneskecentreret tilgang, siger Carl Martinsson, Client Underwriting Lead hos Riverty.

En verden, hvor virksomheder opfylder menneskehedens behov. Hvor finansiel teknologi gør en forskel. Hvor alle har styr på deres egen økonomiske historie. Hos Riverty bygger vi det sammen. Vi er et team på mere end 5.000 eksperter i 13 lande, og vi finder smartere, enklere og problemfrit forbundne måder at administrere dine penge på. Fra fleksible betalinger til bogføring og inkasso giver vores holistiske løsninger alle mulighed for at leve deres bedste økonomiske liv. Det er tid til at træde ind i en ny æra med økonomisk frihed.